Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (7)
Пошуковий запит: (<.>A=Шопіна М$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 14
Представлено документи з 1 до 14

      
Категорія:    
1.

Шопіна М. О. 
Психолого-педагогічні умови формування творчого потенціалу / М. О. Шопіна // Освіта на Луганщині. - 2008. - № 1. - С. 64-67. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Проведено порівняльний аналіз досліджень і публікацій із проблем формування творчого потенціалу дітей молодшого шкільного віку. Проблему становлення творчого потенціалу та творчого мислення молодшого школяра розглянуто як психолого-педагогічну проблему.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.51-513 + Ю983.402.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14958 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Шопіна М. О. 
Розвиток творчих здібностей у дітей молодшого шкільного віку / М. О. Шопіна // Освіта на Луганщині. - 2007. - № 2. - С. 136-139. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Проведено порівняльний аналіз досліджень і публікацій із проблем розвитку творчого мислення дітей молодшого шкільного віку. Проблему творчості та творчого мислення молодшого школяра розглянуто як психолого-педагогічну. Розглянуто вплив творчого мислення на успішність у навчальній діяльності, з подальшим наданням відповідних рекомендацій. Розкрито поняття "креативність" як комплекс інтелектуальних та особистісних особливостей індивіда, що сприяють самостійному вирішенню проблем.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.221.220 + Ю983.513.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14958 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Шопіна М. О. 
Чинники, що сприяють актуалізації творчого потенціалу молодшого школяра / М. О. Шопіна // Освіта на Луганщині. - 2009. - № 1. - С. 155-156. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Розглянуто і проаналізовано зовнішні чинники, що ефективно впливають на розвиток творчого потенціалу дітей молодшого шкільного віку. Розглянуто проблему формування і реалізації творчого потенціалу.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.221.220

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14958 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Шопіна М. О. 
Образна символіка як чинник розвитку творчого потенціалу молодшого школяра : автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / М. О. Шопіна; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. - К., 2009. - 16 c. - укp.

Досліджено розвиток творчого потенціалу молодших школярів з застосуванням засобів образної символіки. Розглянуто різні підходи до визначення суті понять "творчий потенціал", "інтелектуальний потенціал", "трудовий потенціал", "образна символіка", "розвиток творчої особистості", "творча здібність", "творча обдарованість", а також їх співвідношення. Поняття "творчий потенціал молодшого школяра" у психологічному аспекті розглянуто як синтетичну якість дитини молодшого шкільного віку, що характеризує її можливості ставити та виконувати нові завдання у сфері навчальної діяльності. Розглянуто творчий потенціал у взаємозв'язку зі здатністю учнів самостійно ставити та вирішувати у певному вигляді значущі проблеми. Його можна представити як сукупність різних можливостей, потенціалів, а саме: перетворювально-предметного (навичок, уміння), пізнавального (інтелектуальних здібностей), аксіологічного (ціннісних орієнтацій), комунікативного (морально-психологічних якостей), художнього (естетичних здібностей). Проаналізовано й систематизовано зазначені поняття, що уможливило на практичному рівні розгляд образної символіки як визначального чинника на етапі розвитку творчого потенціалу в дітей молошого шкільного віку. На підставі результатів експериментального дослідження встановлено, що розуміння, використання та сприймання дітьми образної символіки впливає на підвищення ефективності навчальної діяльності молодших школярів. Розроблено й апробовано спеціальну програму розвитку творчого потенціалу засобами образної символіки для психорозвивальної роботи з молодшими школярами.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.514.32 + Ю983.402.1 + Ю984.030.2-513 + Ч421.220

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА363760 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Шопіна М. О. 
Психологічні особливості навчальної мотивації дітей шкільного віку / М. О. Шопіна // Освіта на Луганщині. - 2010. - № 1. - С. 34-38. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Проведено порівняльний аналіз досліджень і публікацій із психологічних проблем навчальної мотивації школярів, визначено головні чинники підвищення позитивної навчальної мотивації в дітей шкільного віку.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.030.2-72

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14958 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Шопіна М. О. 
Розвиток різних видів мислення в дітей 5 - 9-ти років / М. О. Шопіна // Освіта на Луганщині. - 2011. - № 1. - С. 40-45. - Бібліогр.: 27 назв. - укp.

Проведено порівняльний аналіз досліджень і публікацій із проблем розвитку видів мислення дітей дошкільного та молодшого шкільного віку.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.513.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14958 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Шопіна М. О. 
Психолого-педагогічні основи розвитку дитячої обдарованості / М. О. Шопіна // Освіта на Луганщині. - 2012. - № 1. - С. 35-40. - Бібліогр.: 36 назв. - укp.

Проаналізовано дослідження і публікації із проблем розвитку й виховання творчо обдарованих дітей. Розглянуто проблему формування і реалізації особистісних характеристик обдарованості.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.220

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14958 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Шопіна М. О. 
Особливості ціннісно-мотиваційної регуляції розвитку здібностей обдарованих учнів різного віку / М. О. Шопіна // Освіта на Луганщині. - 2012. - № 2. - С. 52-58. - Бібліогр.: 36 назв. - укp.

Проведено порівняльний аналіз досліджень і публікацій із проблем розвитку й виховання обдарованих дітей. Визначено особливості підвищення позитивної навчальної мотивації у творчо обдарованих дітей шкільного віку.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.220

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14958 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Шопіна М. О. 
Психологічна культура вчителя в умовах ППО / М. О. Шопіна // Освіта на Луганщині. - 2013. - № 1. - С. 44-47. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Розглянуто психологічні особливості педагогічної та виховної діяльності вчителя в умовах післядипломної педагогічної освіти. Розглянуто та проаналізовано поняття про психологічну культуру вчителя. На підставі аналізу результатів досліджень чітко визначено особливості розвитку психолого-педагогічних здібностей та стилів педагогічної діяльності вчителів усіх спеціальностей за умов післядипломної педагогічної освіти.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.421 + Ю98 в2:Ч30

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14958 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Шопіна М. О. 
Розвиток творчої особистості учнів підліткового віку у навчальній діяльності / М. О. Шопіна // Вісн. Нац. техн. ун-ту України "КПІ". Сер. Філософія. Психологія. Педагогіка. - 2013. - № 1. - С. 110-117. - Бібліогр.: 50 назв. - укp.

Проведено порівняльний аналіз досліджень і публікацій із проблем розвитку творчої особистості підлітків, простежено сучасні тенденції дослідження з формування інтелектуально розвиненої творчої особистості. Розглянуто загальні теорії розвитку креативності та творчих здібностей підлітків, визначено роль мотивації в творчому процесі, а також вплив різних чинників соціального середовища на розвиток креативності дітей підліткового віку. Описано психологічні умови розвитку особистості підлітка, специфічні особливості самосвідомості, особливості інтелектуальної активності та динамічний розвиток таких індивідуальних особливостей мислення, як творчість, самостійність, гнучкість. Охарактеризовано основні ознаки творчого мислення та особливості розвитку теоретичного рефлексивного мислення. Проаналізовано місце та роль творчих завдань у формуванні інтелектуально розвиненої творчої особистості, чітко визначено головні психологічні особливості розвитку особистості підлітків. Визначено ознаки підвищення продуктивності творчого мислення і розвитку творчих здібностей особистості дітей підліткового віку.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.220

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29126:Філос.Псих.Пед. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Шопіна М. 
Компетентнісний підхід у підготовці вчителів в умовах ППО до розвитку творчого потенціалу учнів підліткового віку / М. Шопіна // Освіта на Луганщині. - 2013. - № 2. - С. 133-140. - Бібліогр.: 35 назв. - укp.

Розглянуто особливості компетентнісного підходу у підготовці вчителів до розвитку творчого потенціалу учнів підліткового віку за умов навчальної діяльності. Визначено психологічні чинники розвитку творчого потенціалу підлітків, індивідуалізації творчого процесу та психологічного явища креативності. Проаналізовано місце та роль інтелекту в структурі творчої активності особи, при вирішенні питання психологічного явища творчого потенціалу особистості чітко визначено різницю термінів "задатки" та "здібності". На підставі аналізу результатів досліджень чітко визначено основні чинники, що впливають на рівень внутрішньої мотивації до творчості дітей підліткового віку.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.220

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14958 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Шопіна М. О. 
Творчий потенціал як чинник розвитку соціальної активності підлітків / М. О. Шопіна // Вісн. Нац. техн. ун-ту України "КПІ". Сер. Філософія. Психологія. Педагогіка. - 2014. - № 1. - С. 96-102. - Бібліогр.: 51 назв. - укp.

Проведено порівняльний аналіз досліджень і публікацій із проблем розвитку соціальної активності підлітків. Розглянуто вплив творчого потенціалу на формування соціальної активності учнів підліткового віку. Простежено сучасні тенденції дослідження проблеми розвитку соціальної активності підлітків засобами розвитку індивідуального творчого потенціалу. Визначено психологічні умови формування, ознаки, показники, істотні властивості та рівні соціальної активності учнів підліткового віку. Чітко визначено критерії прояву соціальної активності її спрямованість, характер, інтенсивність. Соціально-комунікативна активність підлітків розглянута трьома великими блоками: стійкі внутрішньо-особистісні переконання, які формуються у процесі розвитку і виховання, активної взаємодії особистості з навколишнім світом і характеризують її як суспільну істоту, забезпечуючи її самоцінність як індивідуальності; сам процес діяльності та умови і фактори ситуації, в якій діє індивід. Творчий потенціал розглянуто, як цілісну якість людини, соціальної за своєю сутністю, що виникає в процесі соціалізації та проявляється у творчій активності людини. Проаналізовано загальні характеристики прояву творчого потенціалу у формуванні соціальної активності підлітків.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.220

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29126:Філос.Псих.Пед. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Шопіна М. О. 
Творчий потенціал як чинник розвитку соціальної активності підлітків / М. О. Шопіна // Вісн. Нац. техн. ун-ту України "КПІ". Сер. Філософія. Психологія. Педагогіка. - 2014. - № 3. - С. 78-84. - Бібліогр.: 51 назв. - укp.

Проведено порівняльний аналіз досліджень і публікацій із проблем розвитку соціальної активності підлітків. Розглянуто вплив творчого потенціалу на формування соціальної активності учнів підліткового віку. Простежено сучасні тенденції дослідження проблеми розвитку соціальної активності підлітків засобами розвитку індивідуального творчого потенціалу. Визначено психологічні умови формування, ознаки, показники, істотні властивості та рівні соціальної активності учнів підліткового віку. Чітко визначено критерії прояву соціальної активності її спрямованість, характер, інтенсивність. Соціально-комунікативну активність підлітків розглянуто трьома великими блоками: стійкі внутрішньо-особистісні переконання, які формуються у процесі розвитку і виховання, активної взаємодії особистості з навколишнім світом і характеризують її як суспільну істоту, забезпечуючи її самоцінність як індивідуальності; сам процес діяльності та умови і фактори ситуації, в якій діє індивід. Творчий потенціал розглянуто, як цілісну якість людини, соціальної за своєю сутністю, що виникає в процесі соціалізації та проявляється у творчій активності людини. Проаналізовано загальні характеристики прояву творчого потенціалу у формуванні соціальної активності підлітків.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.220

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29126:Філос.Псих.Пед. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Методичні рекомендації і приклади реалізації НУШ у 5 - 6 класах на основі досвіду освітян столиці: природнича, математична, інформатична, технологічна, соціальна і здоров'язбережувальна галузі : навч.-метод. посіб. / С. Й. Воробей, З. М. Ворона, І. П. Воротникова, В. М. Заплатинський, В. М. Косик, О. А. Олексюк, Л. М. Рак, Н. В. Речич, М. В. Рудич, Н. Б. Ткач, І. О. Філоненко, О. А. Хоменко, М. О. Шопіна, Я. Ю. Якунін; ред.: І. П. Воротникова; Київський університет імені Бориса Грінченка. - Київ : Ямчинський О. В., 2022. - 187 c. - Бібліогр. в кінці ст. - укp.

Висвітлено психолого-педагогічні особливості впровадження інновацій в школі, нормативно-правове забезпечення реалізації Нової української школи (НУШ), Державного стандарту базової повної середньої освіти, загальні підходи до вибору модельних програм, методичні рекомендації для природничої, математичної, інформатичної, технологічної, соціальної та здоров'ябережувальної галузей. Наведено приклади конспектів уроків з досвіду вчителів, які взяли участь в апробації НУШ в 5 класах.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.430 я7 + Ч421.215.7 я7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА857331 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського